Inbound 2017 BEE.Diary: HubSpot Partner Day – Nicht ohne das BEE.Team
26. September 2017
Inbound 2017 BEE.Diary: Day 1
27. September 2017
Alle anzeigen

Inbound 2017 BEE.Diary: The Art of Repetition

„You want to master the art of repetition – which is all about making the unfamiliar idea feel familiar!“ – Adam Grant @ Inbound 17

Ok, let me be honest. I am usually the type of person in a team that comes up with the craziest ideas. The kind of ideas where people go „Oh- that’s not possible. This will never work“. I either cause reactions of rejection or people stealing my ideas. Probably this is the reason why the talk that spoke the most to me today was the spotlight by Adam Grant about innovation.

„It takes oftentimes 15-20 repetitions of an idea until other people appreciate it.“ – Adam Grant @ Inbound 17

Wow, someone should have broken this fact to me 17 years back. I would have just come out with my idea, leant back, and waited to repeat myself like it’s the most natural thing in the world.

Joke aside, and fast forward to the presence and to how this fact is relevant to my life as an Inbound Marketer today. Well, fact is, Inbound Marketing and HubSpot Integration certainly require a „habit change“ for marketing teams – meaning that a large amount of „classic“ marketing activities shift to the „structured digital inbound way of doing things“. Many of our clients oftentimes face the challenge of integrating inbound-inspired marketing for the first time. For them it’s a completely new idea.

Maybe time to remind myself of the fact, that while I have been dealing with the inbound philosophy and the HubSpot tool enough time to question myself why I’d do marketing any other way, our clients are oftentimes completely new to the subject. And yes, I will pledge to repeat myself more patiently and start connecting the inbound approach to familiar stories so it all becomes more tangible for them.

Check this blog in the next couple of weeks on my feedback about how this new approach has been working out for me!

Check out our Twitter stream for the freshest news about the Inbound 17 event or take a look at our photo album.

BEE Inbound 17 Liveticker auf Twitter
Zum Inbound 17 Fotoalbum
Christina Fürst
Christina Fürst
Christina Fürst ist in Deutschland aufgewachsen, erhielt ein High School Diploma in den USA und das deutsche Abitur und die eidgenössische Matura in der Schweiz. Sie hat ihren MBA/lic. oec. mit einer Spezialisierung in Marketing an der Universität St. Gallen, Schweiz abgeschlossen. Deutsch, Englisch und Französisch beherrscht sie fliessend. Christina ist ein sehr effektiver Marketing-Change-Agent, und verfügt über umfangreiche Erfahrung am Schnittpunkt der Marketingstrategie und -umsetzung in verschiedenen Branchen. Ihre Stärken liegen in der Entwicklung von Strategien, die es ermöglichen, die Menschen in einer Organisation über die klare Markenpositionierung zusammenzubringen. Aufgrund ihrer umfangreichen Erfahrung liegt ihr Haupteinsatzbereich in der Steuerung und Koordination von komplexen und umfangreichen Transformationsprozessen im Zusammenhang mit Strategie und digitaler Entwicklung für mittelständische und Start-up-Organisationen. Dabei liegt der Schwerpunkt ihrer Arbeit in der Erzielung messbarer Ergebnisse. Sie arbeitet regelmässig über Kulturen, Kontinente und Industrien hinweg und versteht diese Komplexität als die schönste Herausforderung.

Es können keine Kommentare abgegeben werden.

Pin It on Pinterest

Share This
X